Untitled Document
 
Úvod / Audix CX 212 B
 

Audix CX 212 B

Mikrofóny AUDIX sú čoraz známejšie medzi zvukármi na celom svete. Ich výrobný program ponúka širokú škálu mikrofónov pre live aj štúdio inštalácie.

BOX_320_1399284250Audix CX 212 B

Američan sa nezaprie.

Mikrofóny AUDIX sú čoraz známejšie medzi zvukármi na celom svete. Ich výrobný program ponúka širokú škálu mikrofónov pre live aj štúdio inštalácie. Ja sám vlastním dva ich mikrofóny a aj keď sa nejedná o hi-end, dosť často ich v štúdiu používam. Preto som bol dosť zvedavý na veľkomembránový kondenzátorový Audix CX 212 B. 

Design a ovládanie.

Zabalený je vo veľkom hliníkovom kufri, dodávaný s dvoma druhmi úchytov na mikrofón, čo veľmi oceňujem. Telo mikrofónu je vyrobené z kovu, čomu zodpovedá aj jeho váha. Membránu je vidieť cez masívnu kovovú mriežku, ktorej hustota vôbec nezabraňuje prieniku zvukových signálov. Mikrofón má na prednej strane umiestnené prepínače na zmenu charakteristík guľová, kardioida a osmičková. Ďalším prepínačom je možné navoliť použitie filtrov. Je napájaný 48 V phantom. Jeho design mi nápadne pripomína mikrofón Audiotechnika AT 4033 ktorý vlastním a dobre poznám. V dokumentácii je uvedený presný technický popis a aj frekvenčný priebeh, kde je uvedené že mikrofón začína snímať niekte pri 20 Hz potom sa ustáli na 200 Hz krivka je vyrovnaná až do 1KHz potom je mierny prepad a jemne stúpa na 2KHz a poriadny zdvih začína na 6 KHz a najviac pri 12 - 15 KHz a tesne pred 20KHz rapídne klesá, samozrejme pri zmene charakteristiky je to vždy trochu iné. Z krivky vyplýva že mikrofón je trochu ,, urobený '' a uvidíme či manuál neklame a ako sa Audix prejaví pri samotnom teste.

Zvuk

Prvý test - nahrávanie folkového speváka s rezofonickou gitarou. už pri prvom zázname bolo jasné, že graf neklamal. Nahrával som spevákov hlas na blízko spolu s Neumannom U87, gitara bola snímaná dvomi oktavami. Sólo zvuk mikrofónu bol akoby hotový s použitím equalizeru :-), ten zdvih na výškach je dosť znateľný a pri spevákovi s väčšími sykavkami použiteľný len s potlačením frekvenčného zdviku mikrofónu. Výhodou bolo že detaily spevákovho prejavu boli zachytené pekne. Akustická gitara moc nepreliezala a zvuk bol mäkký. Potom som počúval zvuk spolu s ostatnými mikrofónmi. Spevák sa mi trochu strácal, bolo potrebné frekvenčne upraviť aj ostatné stopy nahrávky a výsledok bol naozaj dobrý. Záznam z Neumannu bol ale stále vypnutý. Po zapnutí tejto stopy neprišlo žiadne prekvapenie, proste U87 je iná. Je to ale mikrofón úplne inej kategórie. Audix sa s tým popasoval so cťou. 

 

Druhý test - nahrávanie hovoreného slova. Nahrával som skúseného moderátora v angličtine aj slovenčine. Moderátori ku mne chodia už roky a ich prejav a hlas dobre poznám. Audix sa na nahrávanie hovoreného slova hodí dobre, ale zas upozorňujem na tie zdvihy - môžu byť fajn na niektoré typy hlasov ale niekde to môže dopadnúť zle. Spomínaná Audiotechnika si v tomto vedie lepšie. Nahrávka z Audixu bola v prípade mojich moderátorov fajn, frekvenčne vyrovnaná, detailná a zrozumiteľná aj keď bol počuť jemný prepad na stredoch a poriadny zdvih na výškach.

 

Tretí test - elektrická gitara. Už pri prvom teste ma zaujal Audix svojím zvukom a vedel som že dobre obstojí pri nahrávaní poriadne skreslených gitár. Použil som Orange s 4x12 kabinetom a gitaru Gretsch. A tam prišlo prekvapenie. Moderný zvuk, nebolo s ním treba nič robiť, žiadne úpravy. Hotový, vyrovnaný ako stvorený pre tie tvrdšie štýly, kde zvuková postprodukcia gitár býva trvrdým orieškom. Upozorňujem, že anglický krémový zvuk vôbec nečakajte. Audix je proste američan.

Zhrnutie.

Mikrofón Audix CX 212 B v teste obstál so cťou. Ja by som ho odporúčal na nahrávanie zborov, perkusií, room snímanie bicích ale hlavne ako zaujímavú alternatívu k zaužívaným mikrofónom na snímanie gitarových aparatúr. Je to mikrofón ktorý obstojí v konkurencii podobných mikrofónov v rovnakej cenovej hladine. Vyzdvihujem naozaj osobitú zvukovú charakteristiku, ktorá však nie je univerzálna a každému nemusí pasovať. To je ale osud všetkých mikrofónov, ktoré sa snažili odlíšiť. Mikrofón sa podľa mňa nezaradí medzi osvedčené štúdiové klasiky. Jeho konštrukcia ovládanie a design je však veľkou výhodou, mechanicky podľa mňa znesie aj trvrdšie zaobchádzanie a vydrží dlho bez poškodenia jeho funkčnosti. Myslím, že si svoje miesto medzi užívateľmi nájde a budeme sa s ním stretávať v nahrávacích štúdiách.

 + design, konštrukcia, osobitý zvuk

- zdvih pri 12 - 15 KHz, nie je univerzálny

 

cena cca 330 E je prijateľná

Peter Dobrík - PJ SOUND STUDIO

05.05.2014 - Audix CX 212 B, Mikrofóny AUDIX sú čoraz známejšie medzi zvukármi na celom svete. Ich výrobný program ponúka širokú škálu mikrofónov pre live aj štúdio inštalácie.
 
09.05.2012 - Yamaha THR5,
 
27.02.2010 - SUMMIT AUDIO DUAL TUBE PREAMP, SUMMIT AUDIO je hi-tech dvojkanálový elektrónkový mikrofóny a nástrojový predzosilovač.
 
25.02.2010 - Posluchové reproduktory KRK RP6, Posluchové reproduktory, v ktoré môžete veriť, sú: KRK RP6 Rokit.
 
28.07.2011 - M-AUDIO MobilePre, M – AUDIO MobilePre - je externá zvuková karta s dvoma mikrofónovými predzosilovačmi pripojiteľná k počítaču pomocou USB.
 
28.07.2011 - MG Stage Line Sound-65/SW , MG Stage Line Sound-65/SW sú aktívne, bi-amp monitory určené na inštaláciu hi-fi, PA pri mediálnej prezentácii a pre domáce nahrávacie štúdiá.
 
10.11.2011 - TC ELECTRONIC HALL OF FAME, FLASHBACK, Hall of fame je stereo gitarový efekt, ktorý má za úlohu simulovať rôzne typy reverbov - Spring, Hall, Plate, Room, Church a Ambience. K dizpozícii je aj nastavenie Tone print – kde je pomocou počítača možné uložiť si custom nastavenie svo
 
10.11.2011 - SENNHEISER e906, Rozhodol som sa ho otestovať pri nahrávaní gitarových partov rockovej skupiny, ktorá u mňa práve nahráva gitarový album. O týchto mikrofónoch som počul veľa dobrého, poďme teda k samotnému testu.
 
11.11.2011 - SENNHEISER MK4, Firma Sennheiser vyrobila štúdiový kondenzátorový mikrofón, ktorý si svojou kvalitou a lákavou cenou určite nájde miesto v domácich, ale aj profesionálnych nahrávacích štúdiách.
 
21.11.2011 - M-Audio Fast Track C600 Audio Interface,
 
17.07.2013 - Lewit LCT 640 a 540, 640 - je výborný na vokály, room mikrofón, akustickú gitaru, dychy, bicie a perkusie. 540 - najviac ma prekvapil pri snímaní elektrickej gitary.
 
 
 
www.listuj.sk www.gregi.net www.mojamuzika.sk www.hudba.sk www.rock.sk www.bigmusic.sk www.dizajno.sk www.electropiknik.cz/